2014. szeptember 24., szerda

Homéopátia: mégis miről szól ez az egész?

Forrás: szentkutforum.blogspot.hu


Dr. Emília Vlcková tanúságtétele homeopátiás tapasztalatairól

http://www.mojpribeh.sk/images/fotky/photo_PA102295.jpg 

Gyermekorvos vagyok. Négy gyermekem van. 14, 12, 9 é6 évesek. 1995től 2000ig homeopátiás tréningeken vettem részt. Az oklevelemet az ausztriai Homeopátiás intézetben szereztem. Ezek után még abszolváltam az ún. indiai forradalmiasított homeopátia képzést, végül pedig a BIHOST kurzust (az anyagcsere biokémiai – homeopátiás szabályozásának módszere). Mivel ebben az időben gyesen voltam, főleg saját és barátaim gyermekeit gyógyítottam homeopátiás szerekkel. Nagyon lelkesen vetettem magam ebbe a fajta gyógyászatba. Azt gondoltam, hogy gyógynövényekből készült ártatlan pirulákat adtam nekik. Gyermekeim felső légúti fertőzés miatt voltak orvosi kezelés alatt. Miután az antibiotikus kezelés nem járt eredménnyel, én gyógyítottam meg a bronchitisben szenvedő lányomat. Nekem is volt egy szemölcsöm, de miután homeopátiás gyógyszert alkalmaztam, másnapra eltűnt. Olyan is volt, hogy a homeopátiás pirulák, melyeket barátaimnak adtam, nem hozták meg a kellő hatást. Ilyenkor ezt tudatlanságommal magyaráztam. Ugyanakkor később, gyermekeimnél különféle egészségügyi problémák jelentkeztek, melyeket egyáltalán nem tudtam megmagyarázni. Ezek a problémák sokkal inkább pszichikai, mint fizikai jellegűek voltak.
Mit történt ezután? A plébánosom elmondta, hogy ezt a fajta gyógyászatot a New Age támogatja. De mivel megrögzötten védelmeztem a homeopátiát, rám hagyta, azzal, hogy kutassak tovább. Úgyhogy továbbra is jártam képzésekre. Még a képzéseken javasolt műszereket is megvásároltam. Úgy terveztem, hogy a GYES lejárta után a homeopátiának szentelem magam. Mindazonáltal erőteljes békétlenség volt bennem. Nem voltam tisztában azzal, hogy honnan származik az ilyen szerek hatékonysága. Minden elérhető, a homeopátiáról szóló irodalmat elolvastam, és sok ember véleményét is kikértem. Senki sem adott megnyugtató választ. 
A szlovák püspöki konferencia véleményét is elolvastam ebben a témában – úgy véltem akkor, hogy az egyház is támogatja az én terápiás módszeremet. Ugyanakkor a lelkiismeretem azt mondta: ’Ne gyógyíts!’ Ezért nem alkalmaztam a homeopátiát idegenekre. Csak barátaimat gyógyítottam így, és a homeopátiás pirulákat egyedül gyermekeimnek adtam. Mintegy kísérleti egerek voltak számomra. Egyrészt a szívemben megmaradt a békétlenség, másrészt viszont a homeopátiás gyógyszerek mély benyomást tettek rám, és el voltam tőlük ragadtatva. Nem voltam képes megérteni, hogy miért, és tudni akartam az igazságot ezzel kapcsolatban. 
Akkor történt valami, és attól kezdve teljesen másként láttam mindent. Ennek két oka volt. Egyik ismerősöm elmesélte, hogyan találtak meg egy téli estén, az utcán egy alkoholistát, az út mellett fekve. Hazavitték és elmondták érte az alkoholizmus démonától való szabadulás imáját. Egy hónappal később azt látták, hogy abbahagyta az ivást, és készül a szentségek felvételére. Elmagyarázta az egészet. Először hallottam ilyenről. Majd kezembe került Dr. Erdélyi Judit könyve: Az alternatív gyógyászat a Biblia fényében. A szerző összefüggésbe hozza benne az alternatív gyógyászatot – ahová a homeopátiát is sorolja – az okkultizmussal. 
Nagyon megrémültem, mert eszembe jutott, hogy nekem is közöm lehet ezekhez. Otthon letérdeltem a kereszt előtt, és így imádkoztam: „Jézus, vedd el tőlem az okkultizmus és a mágia lelkét” és kértem a Szentlélek ajándékait. Ez az imádság a szívem mélyéből tört elő. 
Csak később értettem meg, mennyire megváltoztatta ez az ima az életem irányát.
Az imádság után elképesztő gondolataim támadtak. Elkezdett valami derengeni. A műszerek! A legutolsó képzésen vásároltam 2 műszert, és egyértelmű volt számomra, hogy a homeopátiának szentelem magam és használni fogom ezeket. Megvizsgálhatom a betegeket, és könnyen megtalálhatom számukra a megfelelő gyógyszert a mérő műszer segítségével, mely az EAV elven működik. Sok időt spórol meg majd nekem – gondoltam. A homeopaták sok időt töltenek azzal, hogy megkeressék a megfelelő homeopátiás gyógyszereket a Repetitoriumban és a Materia Medici-ben. Ennek a műszernek köszönhetően, a homeopátiás gyógyszert tiszta vízből is elő lehet állítani… Elegendő, ha a homeopata diagnosztikus homeopátiás gyógyszerek birtokában van. A műszer ellátja a beteget a kész homeopátiás cseppekkel, ti. tiszta vízzel, mely már tartalmazza a homeopátiás gyógyszerből átvitt információt. Ez a műszer a különféle akupunktúrás pontokon is képes mérni az energiát. Ezt a műszert a képzésen külföldi üzleti képviselők árusították. Gyors döntést kellett hoznom. A kollégáim azt ajánlották, hogy vegyem meg. Amikor megvettem, nem gondolkodtam azon, milyen elven működik. Miután imádkoztam magamért a szabadító imát, rájöttem: ez a műszer a homeopátiás gyógyszert tiszta vízből állítja elő. De hiszen ez mágia! Le akartam ellenőrizni a műszer által használt mérőegységeket, melyek alapján méri az energiát az akupunktúrás pontokon. A képernyőjén nem voltak semmiféle egységek. Aztán világossá vált, hogy a műszer csupán kétfajta egyszerű választ ad (úgy, mint az inga): igent – amikor a 80 és 90-es értéknél gyulladt fel a fény, és nemet, amikor az érték 50-60 között volt. Lesújtott a felismerés, hogy itt okkult dologról van szó. Az alternatív medicina gyakorlói nevetségessé tennék magukat, ha ingát használnának. Ma viszont már egyszerű összeállítani egy modern külsővel rendelkező műszert, ez valóban egy hatékony megoldás. Az én műszerem még garanciás volt. Szerettem volna azonnal visszaadni és visszakapni a pénzemet. 1660 euróba került (kb. 500.000 Ft). Felhívtam az ügynököt és azt mondtam neki, hogy elromlott. A válasz az volt, hogy nincs, ami elromolhat rajta. 
A másik műszer – egy Psion márkájú zsebnaptár volt – olyan, mint egy nagyobb mobiltelefon. A homeopátiás gyógyszer nevét és a páciens nevét rá kellett írni a kijelzőjére. A mode gombot megnyomva, a homeopata közvetlenül a beteg szervezetébe küldi az információt (ti. a homeopátiás gyógyszert.) Ezt az információt távolságról is el lehet küldeni, ha a homeopata ismeri a páciens születési dátumát. Hihetetlen! Ebben hittem! Néhány alkalommal használtam ezt a műszert. Működött. Nem volt szükségem semmilyen homeopátiás gyógyszerre. Elegendő volt, hogy nálam van a műszer. A legutolsó képzéseken az előadó hangsúlyozta, hogy a homeopátiában a vegyi összetevőknek semmilyen hatásuk nincs, a legfontosabb dolog az információ átvitel. Abban az időben nagyon tudatlannak éreztem magam – 5 éven át részt vettem a képzéseken – és mindaddig nem hallottam ezekről…
Megkérdeztem bátyámat, aki elektrotechnikus, hogy derítse ki nekem, milyen információt küld ez a műszer, és hogyan működik. A bátyám azt mondta, hogy csak egy naiv ember hihet ezekben. Miután megvizsgálta a műszert, azt mondta: „Ez egy egyszerű zsebnaptár, mely 1989-ben készült”. Nem fogtam fel. 
Csak miután imádkoztam, akkor értettem meg: nincs semmi ebben a műszerben és mégis működik. Ez mágia kell, hogy legyen! Ez egy okkult dolog kell legyen! Később már bosszankodtam, amiért annyi pénzt kidobtam a műszerekre. Telefonáltam külföldre. Vissza akartam adni a műszert és visszakapni a pénzemet. Egy homeopata hölggyel beszéltem. Megkérdezte, miért akarom visszaadni. Azt mondtam, rájöttem, hogy a fehér mágia elvén működik, és nem akarom tovább használni. 
Meglepően szomorú választ adott: „És mit gondol, mégis miről szól ez az egész?” Megdermedtem. A homeopata előadó tudta, hogy a mágiáról szól a dolog, mégsem említette ezt senki egy szóval sem!
Azonban még mindig nem értettem a homeopátia lényegét – hogyan lehetséges, hogy a homeopátia működik okkult műszerek segítségével is? Mindez még nem volt számomra világos, úgyhogy elkezdtem kutatni. Az első ilyen könyvet a férjem vásárolta. A toszkánai püspöki konferencia pasztorális levele volt, ezzel a címmel: „Mágia, átok és ördögi befolyás” (2001). A bevezető egy érdekes dolgot tett világossá: létezik egyfajta imitáló mágia, mely által hasonló dolgok hasonlókat eredményeznek. Ezen a ponton eszembe jutott a homeopátia alapelve: hasonlót a hasonlóval gyógyítani. Megértettem, hogy a homeopátia alapelvei a mágián nyugszanak. Világos volt ezek után, miként fogok gondolkodni a homeopátiáról: egyáltalán nem foglalkozom vele. Még a francia iskolával sem! Mindez a mágiáról – a fehér mágiáról szól! Nem gyógynövényekről és ásványokról.
Fokozatosan kezdtem észrevenni olyan dolgokat, melyeket nem értettem a homeopátiás képzéseken, és kezdtem felfogni a lényeget…
Elfordulás a homeopátia szellemétől
Amint fentebb említettem, gyermekeimnél kezdtek problémák jelentkezni. A legidősebb lányomnak (9 éves volt, amikor a homeopátiás gyógyszereket adagoltam neki) rémálmai voltak, melyek miatt felriadt és félt. Mindenfélére gondoltam, ami ezeket kiválthatta, csak arra nem, hogy a homeopátiás gyógyszerek okozzák. A legszörnyűbb pillanat az volt, amikor álmában az Ördögöt látta. Az ördög azt akarta tőle, hogy mondjon neki igent. Aztán egy másik démont látott, aki le akarta vágni a kezét és a lábát. A lányommal együtt elmondtuk a homeopátia szellemétől való szabadulás imáját. Rémálmai nem tértek vissza többé, de még sokáig félt az elalvás előtt. A másik lányomnak légzési zavarai voltak éjszakánként, és a helyzet egyre csak romlott. És ezt nem megfázás, allergia, vagy légúti elzáródás okozta. Szörnyű állapotban volt – nem kapott levegőt. Egyfolytában próbálta fújni az orrát. Már őrjöngött. Rugdalt lábaival az ágyon, úgyhogy fölkeltette testvéreit. Egyszer azt mondtam magamnak: próbálj meg imádkozni. Amikor ilyen állapotban volt a lányom, rátettem a kezem és elmondtam a homeopátia szellemétől való szabadulás imáját. Nagy meglepetésemre elaludt. A következő éjszakákon is gond nélkül aludt. Fiam, aki akkor 3 éves volt, rettentő és mértéken felüli agressziót mutatott, amikor reggeli vagy ebéd előtt nem adtam neki édességet. Lesöpörte a polcokon lévő tárgyakat, és a ruhásszekrényből a ruhákat mind kidobálta. Az összes nevelési módszer csődöt mondott. Egyszer eszembe jutott, hogy imádkozni kellene. Az ima után lenyugodott és evett egy kicsit. Mind a mai napig kedveli az édességet. De már képes lemondani a cukorkáról, ha szükséges. Időnként haragos lesz, de engedelmeskedik. A legkisebb lányomért nem imádkoztam ezt az imát. 6 hónapos volt, amikor felhagytam nála a homeopátiás gyógyszerek adagolásával. Csak nagyon gyenge homeopátiás gyógyszereket adtam neki, és azok sem a főbb homeopátiás gyógyszerek voltak.
A következő kérdésem az volt: hogyan tovább?
A belső gyógyulást segítő lelkigyakorlatok sokat segítettek. Megértettem a helyzetemet. Sokat olvastam a szentírást. Elégettem az összes homeopátiás könyvemet, a következő bibliai szövegre alapozva: „Sokan, akik különböző varázslatokat használtak, elhozták könyveiket és nyilvánosan elégették azokat.” (ApCsel 19,19)
Nem tudtam azonban, mit kezdjek a műszerekkel. Hét hónapba telt, amíg felfogtam, hogy azokat is meg kell semmisítenem. Férjemmel együtt szétszereltük, és elégettük. Ezek után a szívem békét talált.


A homeopátia atyjának élete
Lényeges, hogy megismerjük Dr. Samuel Hahnemann személyiségét, és munkáját, aki ennek a módszernek alapjait kidolgozta. Ennek az ellentmondásos orvosnak halála óta senki sem járult hozzá lényeges változtatással a gyógyítási metódusához.
Christian F. Samuel Hahnemann egy porcelánfestő fiaként született Meissenben, 1755-ben. Nagyon tehetséges diák volt, úgyhogy hamarosan a Sankt Afra hercegi iskolában tanulhatott. A francia mellett tanult még angolt, görögöt és latint, mégpedig olyan mértékben, hogy ezzel kereste a kenyerét (mivel a szegényebb diákok közé tartozott). 20 éves korában orvostudományt tanult Leipzigben. Majd Bécsben folytatta, és két éven keresztül von Quarin, a híres orvos mellett tanult. Itt ismerkedett meg Samuel von Brukenthal-lal, aki háziorvosként és könyvtárosként alkalmazta őt. Brukenthall, aki szabadkőműves volt, 22 éves korában bevezette őt a szabadkőműves páholyba. Itt tanult valamit a deizmusról. (deizmus=az a tan, hogy Isten a világ létének ősoka, de nem vesz részt a világ további fejlődésében, formálásában – a világ a saját törvényei szerint fejlődik tovább). Tanulmányai végén írt egy szakdolgozatot, amelyben először említi meg Anton Mesmert, az ún. lelki magnetizmus megfogalmazóját, aki abban a korban egy jól ismert személy volt. 
Tanulmányai végeztével Hahnemann, már mint orvos, Hettstedt-ben (későbbi Dessan) telepedett le, ahol feleségül veszi Henriette Kuchlert, a helyi gyógyszerész lányát. A medicina terén szerzett több kudarcos tapasztalata után, egyre inkább elfordul az orvostudománytól. Ugyanakkor a fordítói tevékenysége továbbra is lankadatlan. Az angol Cullen-től származó Materia Medici fordítása közben Hahnemann kritizálta Cullen felfogását a kinin-héj gyógyhatását illetően. 
A homeopátiához saját kísérletei során jutott el. Attól kezdve fáradhatatlanul kísérletezett, hogy megalapozza az új gyógymód hatékonyságát. 1796-ban kiadta a „A gyógyszerek szubsztanciája orvosi hatékonyságának új vizsgálati elve” – című írását, és ebben említi meg először a homeopátia alapelvét: similia similibus curentur (hasonlót a hasonlóval gyógyítani). Rögtön ezután egy vita indult el a hagyományos orvoslást képviselők között, akik határozottan elutasították ezt a gyógyászati módszert. Az erőteljes ellenállás ellenére, Hahnemann a leipzig-i egyetemen doktorátust szerzett, ahol 1811 óta tanította a homeopátiát. Mindeközben háziorvosként is működött, és a követői tanúsága szerint néhány ember általa rendkívüli módon gyógyult meg. A „Terápiák Organon-ja” –című könyvében, amely 1810-ben jelent meg, leírja gyógyászati módszerének eredetét és hatékonyságának elvét. Ezt a tanulmányt mind a mai napig a homeopátia alapművének tartják. 
Leipzig-ben Hahnemann konfliktusba keveredett a gyógyszerészekkel amiatt, hogy függetlenítette magát a homeopátiás gyógyszerek felírásánál. Megtiltották neki, hogy saját maga gyártson gyógyszereket. Emiatt aztán Kothen-be költözött, ahol átadhatta magát az alternatív medicina gyakorlatának a herceg oltalma alatt. Az életének egy nyugalmas szakaszát töltötte itt, és a homeopátia fejlesztésének szentelte magát. A német birodalmi közlönyben megjelent írásai erőteljesen segítették a homeopátia terjesztését. Ennek a közlönynek főszerkesztője Rat Becker volt, aki szintén szabadkőműves.
Előrehaladott kora ellenére, Hahnemann folytatta a saját gyógyítása művészetének ápolását. A homeopátia második elvét is megfogalmazta: ti. a dinamizálás, vagy potentizálás elvét. Abban az időben már azt ajánlotta az embereknek, hogy „elég ha csak megszagolják a gyógyszert, be se kell venniük.” Nyolcvan éves özvegyként feleségül vette a 35 éves fiatal francia festőnőt, Melanie d’Herville-t, és Párizsba költözött. Itt homeopátiás klinikát alapítottak meg együtt. 1843. július 2-án halt meg.
Organon, a gyógyítás művészetének gondolatrendszere
1810-ben Leipzig-ben Hahnemann kiadta a Racionális terápia Organon-ját. Később a „Organon, a gyógyítás művészetének gondolatrendszere” címmel
lett lefordítva. Ebben a műben fekteti le a homeopátiás gyógymód filozófiai és metodológiai alapjait. A 6. kiadás előszavában kritizálja korának allopátiás (hagyományos) orvoslását, és helyébe állítja a gyógyítás új módszerét, a homeopátiát, ti. a módszert, amit ő fedezett fel. Úgy határozza meg, mint az allopátiás orvoslástól teljesen eltérő módszert. Azt hangoztatja, hogy a betegségek oka az emberi testet életben tartó spirituális erők megfogyatkozása, megrekedése. A megfelelő homeopátiás kezeléssel egy spirituális-dinamikus változás érhető el, amely visszaállítja az eredeti állapotot. A betegeinek kis dózisú gyógyszereket adagolt. Úgy tartotta, hogy a régi, iskolás, klasszikus medicina úgy ellentéte a homeopátiának, amint az éjszaka ellentéte a nappalnak. 
Hahnemann azért kritizálta a klasszikus allopátiás orvoslást, mert az a betegség okát keresi, és azt igyekszik eltávolítani. Azt tartotta, hogy a betegségek nagy része szellemi eredetű, így azok oka az emberi érzékelés számára nem hozzáférhető. Hangsúlyozta, hogy a betegségek okai nem anyagi természetűek. Úgy gondolkodott, hogy az anatómia, a patológiás anatómia és fiziológia megfigyelései egyszerűen csak a képzelődés szüleményei. Ismételten állította, hogy a betegségek okai nem anyagi természetűek. Nem hitt abban, hogy a fertőzés anyagi módon terjed tovább, például egy seben vagy a bőrön keresztül. Hahnemann a bölcs és jóságos Teremtőre hivatkozik, aki megismertette vele a gyógyítás művészetét – a homeopátiát. Úgy tűnik, mintha hívő keresztény lenne. De valójában milyen teológiai háttérrel rendelkezik?
Hogyha Hahnemann hitvalló keresztény lenne, akkor spirituális teóriáinak igazolását megtalálnánk Isten Igéjében, a Szentírásban. Ennek azonban ellenkezője igaz. Hahnemann az evangéliumot alapjainál fogva utasítja el, beleértve Jézus Krisztust. Egy Stapf nevű tanítványához intézett levelében (Brief an Stapf, Kothen, 1830) ezt írja:
„Úgy gondolom, fontos jele a mai időknek az a tény, hogy Konfúciuszt olvassuk. Hamarosan találkozom vele a boldog lelkek birodalmában. Átölelem majd az emberiség jótevőjét, aki a helyes úton vezetett minket a bölcsesség és Isten felé, már hat és fél évszázaddal az előtt az Álmodozó előtt.”


Hahnemann beteges kijelentései szerint ez az álmodozó a názáreti Jézus volt, aki a megvilágosodottakat nem vezette a bölcsesség egyenes útján, hanem a bűnösökkel akart vergődni egy nehéz úton Isten országa felé. A Fájdalmak Férfija, aki a kereszten megszólítja a latort, Hahnemann számára elfogadhatatlan. 
A tragikus és tagadhatatlan tény nyilvánvaló: Hahnemann a tudását a saját korában széles körben elterjedt természet-vallás gondolatvilágára alapozva építette fel. Fiatal korától egészen haláláig odaadó pártfogója volt a már említett deizmusnak. Kiterjedt munkái (tanulmányai és kéziratai), valamint a szabadkőműves páholyba való korai felvétele nyilvánvalóvá teszik spirituális hozzáállását.
Mi a jelenkor véleménye az Organon-ról? Mind a mai napig ugyanazoknak az alapelveknek erején nyugszik a homeopátia, mint Hahnemann idejében. Ennek a módszernek a követői úgy gondolják, hogy az ő felfedezése mindmáig tartható. Ugyanakkor, majdnem mindenki ezek közül kerüli Hahnemann metafizikai[1] fogalmait, és elfelejtik, hogy a homeopátia alapítójának spiritualitásra vonatkozó állításai nélkül a homeopátia értelmezhetetlen.
Elhagyják az eredeti spirituális alapokon nyugvó magyarázatokat, és új, „tudományos” fogalmakkal helyettesítik azokat. A mai napig, 200 évvel később, egyetlen természettudományos bizonyíték sem áll a rendelkezésünkre, amely magyarázatot adna a homeopátia alapvető feltételezéseire.
Klinikai kísérletek és a homeopátiás gyógyszerek engedélyezése
Egyetlen igazi klinikai kísérlet sem tudta megbízhatóan kimutatni a homeopatikus gyógyszerek hatékonyságát. A Lancet nevű, magas rangú orvosi folyóiratban (vol. 344/1994) a homeopata Dr. Reily egy tanulmányt hoz a homeopátiás gyógyszerek hatékonyságának bizonyítására az allergiás hurut gyógykezelésénél. Azt állítja, hogy a homeopátiás gyógyszerek hatékonyabbak, mint a placebo. Viszont a folyóirat legközelebbi száma (345/1995) egy cikket hoz arról, hogy a fenti kísérlet jelentős hibákat tartalmaz, melyek következtében teljesen rossz eredmények születhettek.
2002-ben a British Medical Journal (vol. 324) közöl egy Lewith és mtsai által „double blind random”[2] módszerrel lefolytatott klinikai kísérletet, a következő címmel: Az allergen ultramolekuláris[3] potenciáinak használata a por atka allergiában szenvedő asztmás betegek gyógyításánál. A kísérletben 242 olyan asztmás beteg vett részt, akik pozitív reakciót mutattak a házi por atkára. De végül nem volt kimutatható semmilyen különbség a két csoport között, akik közül az egyik placebot kapott, a másik pedig homeopátiás gyógyszert.
2003-ban a British Journal of Clinical Pharmacology közölte Brien, Lewith és Bryant tanulmányát a következő címmel: Az ultramolekuláris homeopátia nem mutat semmilyen megfigyelhető klinikai eredményt. Ez a Belladonna 30C-re vonatkozó (homeopátiás gyógyszer), random double blind, placebo által ellenőrzött kísérlet volt. A kísérlet azt akarta kimutatni, hogy milyen eltérést mutat a Belladonna 30C ultramolekuláris maradványának használata a placebóval szemben. Az eredmény azonban nem mutatott ki semmilyen jelentős különbséget a kísérletben résztvevő két csoportnál. A kísérlet alatt 37 nem kívánatos hatás is tapasztalható volt, melyek közül kettő súlyosnak számított – egy erős fülfájdalom, mely a Belladonna homeopátiás gyógyszerrel hozható kapcsolatba.
A fent említett kísérletek külföldi folyóiratokban jelentek meg, melyek nem könnyen hozzáférhetőek az orvosok számára az általános praxisuk közben. A szlovák orvosi folyóiratokban nem találtam semmilyen klinikai kísérletet. A Lullmann-féle Farmakológia és Toxikológia-ban (Grada 2002) a következőt olvashatjuk:
„Az Európai komisszió egy szakértő csoportja 1996-ban úgy döntött, hogy a homeopátiás gyógyszereket ugyanolyan kísérleti feltételeknek kell alávetni, mint minden más, a tudományos medicina által használt gyógyszert. Hatékonyságukat és biztonságukat is ugyanolyan feltételek mellett kell bebizonyítani. Ennek ellenére, a felelős szervek jelenlegi hozzáállása szerint, a periférikus jelentőségű módszerek (ide tartozik a homeopátia) eredményeit csak az adott módszert képviselő stáb tagjai ítélhetik meg. Ez egy önmagát kizáró érv, mely ellentmond minden kritikai tudományos módszernek.”


Következésképpen, a homeopátiás gyógyszereknél (minthogy gyógyszerként hivatkoznak rájuk) hiányzik az a lényeges tulajdonságuk, hogy bizonyítottan hatékonyak. Az EU országaiban a homeopátiás gyógyszerek ilyen hatékonyság nélkül is engedélyezettek. Olyan országokban viszont, ahol bizonyítani kell hatékonyságukat egy engedélyezési eljárás során (mint pl. Norvégiában), egyetlen homeopátiás gyógyszert sem engedélyeztek. Szlovákiában a homeopátiás gyógyszereket 1991 és 1993 között engedélyezték a Gyógyszerkísérleti Kutatóintézetben, és általában minden gyógyszertárban kaphatóak. A hatékonyságukat egy homeopata ítélte meg.
Professzionális gyógyszerészeti vállalatok véleménye
Az Európai Unió állandó orvosi kamarája (ide tartoznak az EU tagállamok orvosi szervezetei) olyan módszerként határozza meg a homeopátiát, melynek alapelvei tudományosan nem igazolhatóak. 1992-ben Belgirat-ban az európai gyógyszerészeti vállalatok vezetői negatívan viszonyultak a homeopátiához. A homeopátia alapelveinek vizsgálata és a klinikai tanulmányok alapján sok professzionális gyógyszerészeti vállalat elutasítja a homeopátiát, mint irracionális és amatőr módszert. A szlovák homeopátiás gyógyszereket gyártó cég nem tartozik a szakszerű gyógyszerészeti vállalatok közé. A homeopátia Szlovákiában csak mint „gyógyászati eljárás” gyakorolható.
Összegzés
Amikor homeopátiás tréningeken vettem részt, senki nem kért tőlem orvosi végzettségről szóló oklevelet. A homeopátia nem orvosi kutatási terület, és emiatt nyilvánosan nem is tárgyalják az egyetemen. Ez a gyógymód nem egy lege artis (vagyis: nem az orvostudomány kívánalmai szerinti) gyógymód. Ha egy orvos megtagadja a tudományosan ajánlott gyógymódot, és homeopátiás gyógyszert ír fel, emiatt bíróság elé állítható. A Szlovák Homeopátiás Vállalat hivatalosan elismeri az orvosokat és gyógyszerészeket, de csak azért, mert helyet akar magának szerezni a gyógyászati üzletágban. Mindeddig azonban nem érték el ezt a célt (mivel a módszerük tudománytalan).
Azért írtam ezt a cikket, mert szerettem volna rámutatni a homeopátia spirituális-okkult lényegére. A legtöbb orvosnak halvány fogalma sincs erről. A képzéseken az előadók sok áltudományos megfogalmazást használnak: életenergia, információ, stb.
Azok az orvosok, akik alaposan kutatják a homeopátiát, és elkezdik használni az EAV módszert, a kínai gyógyászatot és hasonlókat, könnyen az okkultizmus csapdájában találhatják magukat. Nézeteik fokozatosan megváltoznak; és utána nem könnyű szabadulni ettől…
MUdr. Emília Vlčková története
A következő alapján fordítva:
http://mojpribeh.sk/pribeh/mudr-emilia-vlckova/

[1] Metafizikai fogalom: a természettudomány kutatási körén kívül eső fogalom, pl. szellem, szellemi energia
[2] Kétszeresen a véletlen alapján választott résztvevők
[3] Az „ultramolekuláris” kifejezés ebben a szövegkörnyezetben: a molekulán túli, orvosi eszközzel nem megfigyelhető ható-összetevő